WhatsApp Klantenservice

We wachten op de officiële WhatsApp klantenservice koppeling, zodra die er is integreren wij WhatsApp in onze software.

Zakelijk WhatsAppen met klanten

WhatsApp heeft onlangs aangekondigd dat KLM één van de eerste bedrijven is die WhatsApp zakelijk gaat inzetten. Hiermee zet WhatsApp de eerste stappen richting het zakelijk gebruik van de chat-app. Wanneer dit is, is nog niet duidelijk. Wat wij wel weten is dat zodra er een officiële technische koppeling beschikbaar komt voor klantenservice software leveranciers, dan integreren wij dit direct in Watermelon Messenger! Dit kan sneller zijn dan je denkt, dus bereid je nu alvast voor door een account aan te maken bij Watermelon en start alvast met het instellen van je chatbot. Zodra het dan voor ons mogelijk wordt om WhatsApp te koppelen, kun jij jouw getrainde chatbot gelijk aanzetten op WhatsApp! 

WhatsApp Klantenservice

Klantenservice via WhatsApp

Er zijn een tal van manieren om klantenservice aan te bieden: via e-mail, telefoon, Facebook, Twitter en via de website. Heel erg handig, maar het is soms nog best een grote drempel om op deze manier contact te krijgen met elkaar. Het kost veel tijd, moeite en energie voor zowel jouw klanten als voor jou als bedrijf. Om een goede klantenservice channel te vinden met een kleine drempel, moet je kijken waar de klant is. Meer dan 10 miljoen Nederlanders maken gebruik van WhatsApp. Dit maakt WhatsApp zeer geschikt als klantenservice channel. Het inzetten van zakelijk WhatsApp als klantenservice tool wordt niet voor niets steeds populairder!

Tegenwoordig wordt WhatsApp zonder enige moeite gebruikt. Je klanten hoeven weinig moeite te doen om via een ‘appje’ contact op te nemen. Terwijl ze aan het wachten zijn op antwoord, kunnen ze hun telefoon even wegleggen. Toch zal de klant snel antwoord krijgen. Het bedrijf zal dankzij een WhatsApp klantenservice tool direct een melding krijgen als er een berichtje binnen is gekomen. Met een goede tool hoef je hiervoor niet actief te zoeken naar berichten, waardoor het mogelijk is om klanten snel te helpen.

WhatsApp als klantenservice tool is efficiënter

WhatsApp voor bedrijven biedt veel voordelen. Zo kan de klant foto’s en video’s sturen om zijn vraag te versterken of een audio bericht inspreken. Klantenservice via WhatsApp is sneller, werkt fijner en kost minder energie. De behoeftes van het bedrijf en de klanten worden hiermee vervuld. De WhatsApp klantenservice software sluit goed aan bij de bestaande klantenservice tools, waardoor de klantenservice makkelijk uit te breiden is. 

Andere voordelen zijn: 

  • Gemakkelijk whatsappen met je klanten;
  • Je kunt met meerdere collega’s tegelijk appen;
  • Je kunt op meerdere apparaten tegelijk appen;

Met online klantenservice software is het tevens niet nodig om een telefoon continu aan te hebben staan en hier actief op te blijven letten. Een goede WhatsApp klantenservice tool zal jou en je organisatie veel tijd besparen.

WhatsApp Klantenservice

Tevreden klanten 

RandstadHelprStudy BuddyAlphabet Private LeaseTiming

Start gratis met Watermelon!

3-minuten inrichten, probeer Watermelon Messenger tot wel 2 gebruikers gratis zo lang je wil. Geen betaalgegevens nodig.

 

Vragen over WhatsApp als klantenservice channel

Wanneer je vragen hebt over WhatsApp als een klantenservice tool beantwoorden wij deze graag! Vul het onderstaande contactformulier in en wij reageren zo snel mogelijk.

Het is helaas nog niet mogelijk om WhatsApp zakelijk in te zetten via Watermelon Messenger. Zodra de officiële API van WhatsApp beschikbaar is, zullen wij WhatsApp integreren in Watermelon Messenger.

Jouw naam

Jouw e-mail

Jouw bericht