WhatsApp inzetten als zakelijke tool

We wachten op de officiële koppeling van WhatsApp, zodra die er is integreren wij WhatsApp in onze software.

Zakelijk WhatsAppen met klanten

WhatsApp heeft onlangs aangekondigd dat KLM één van de eerste bedrijven is die WhatsApp zakelijk gaat inzetten. Hiermee zet WhatsApp de eerste stappen richting het zakelijk gebruik van de chat-app. Wanneer dit is, is nog niet duidelijk. Wat wij wel weten is dat zodra er een officiële technische koppeling beschikbaar komt voor klantenservice software leveranciers, dan integreren wij dit direct in Watermelon Messenger! Dit kan sneller zijn dan je denkt, dus bereid je nu alvast voor door een account aan te maken bij Watermelon en start alvast met het instellen van je chatbot. Zodra het dan voor ons mogelijk wordt om WhatsApp te koppelen, kun jij jouw getrainde chatbot gelijk aanzetten op WhatsApp! 

Zakelijk WhatsApp

Starten met zakelijk WhatsApp kan best spannend zijn! Ga je het namelijk voor klachten gebruiken, kijk je naar de interne mogelijkheden of zet je het juist als marketing tool in? WhatsApp wordt tegenwoordig door steeds meer Nederlanders gebruikt. Anno 2016 zijn er al ruim 10 miljoen gebruikers van Whatsapp. Dit maakt WhatsApp ook direct het grootste social media platform in Nederland. Bedrijven kunnen daardoor eigenlijk ook niet meer om WhatsApp heen. Steeds meer (potentiële) klanten willen graag op een laagdrempelige manier in contact komen met jouw bedrijf. Hier kan WhatsApp aan bijdragen, een ‘appje’ is immers zo verstuurd!

Het inzetten van zakelijk WhatsApp was tot voor kort erg lastig. Tegenwoordig zijn er meerdere mogelijkheden om WhatsApp zakelijk in te zetten. Met een goed zakelijk WhatsApp dashboard is het gemakkelijk om vragen van je klanten te beantwoorden. WhatsApp vormt daarbij een ideaal verlengstuk van je klantenservice. Het bijkomende voordeel is dat het afhandelen van vragen via WhatsApp erg weinig tijd in beslag neemt. WhatsApp berichten zijn vaak erg korte berichten, waardoor hier ook snel op gereageerd kan worden.

WhatsApp inzetten als zakelijke tool
WhatsApp inzetten als zakelijke tool

De voordelen van zakelijk Whatsapp

Het inzetten van WhatsApp als bedrijf heeft een groot aantal voordelen. Dankzij de bestaande zakelijke WhatsApp software is het daarnaast ook niet nodig om een telefoon gereed te houden. Vragen komen simpelweg binnen via de software en zijn te beantwoorden via je browser. Een aantal voordelen van zakelijke WhatsApp software zijn:

  • De mogelijkheid tot het werken met meerdere collega’s in één systeem;
  • Het labelen van gesprekken;
  • Het archiveren van gesprekken;
  • Op een makkelijk manier foto’s en video’s toesturen;
  • Gesprekken doorsturen naar afdelingen;
  • Notificaties bij nieuwe gesprekken;
  • Af kunnen sluiten van gesprekken.

Tevreden klanten

RandstadHelprStudy BuddyAlphabet Private LeaseTiming

Start gratis met Watermelon!

3-minuten inrichten, probeer Watermelon Messenger tot wel 2 gebruikers gratis zo lang je wil. Geen betaalgegevens nodig.

 

Meer weten over zakelijk WhatsApp?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om WhatsApp ook zakelijk in te zetten? Wij beantwoorden graag al je vragen en geven je alle informatie die je nodig hebt! 

Het is helaas nog niet mogelijk om WhatsApp zakelijk in te zetten via Watermelon Messenger. Zodra de officiële API van WhatsApp beschikbaar is, zullen wij WhatsApp integreren in Watermelon Messenger.

Jouw naam

Jouw e-mail

Jouw bericht