Start met Watermelon

Een gids voor al het gemak.

Starten met Watermelon Messenger

Welkom bij Watermelon Messenger! Om er zeker van te zijn dat jij direct weet hoe je moet beginnen én alles uit ons systeem zult halen, hebben wij een startersgids voor je gemaakt.


Account aanmaken

Zie je het al voor je? Al je klantenservice communicatie in één overzichtelijk dashboard. Je kunt al je gesprekken gemakkelijk terugvinden in je archief en je kunt samenwerken met je collega’s om je klanten nog sneller te helpen. Dát is Watermelon Messenger. 

Je maakt een account aan door op de ‘registeren’ of ‘account aanmaken’ button op de website te klikken. Je kunt gemakkelijk een account aanmaken, zodat je snel aan de gang kunt met het beantwoorden van de vragen van je klanten. 

Je kunt ook hier een account aanmaken. In het registratie proces vul je eerst je zakelijke e-mailadres en wachtwoord in. De volgende stap is het opgeven van van je bedrijfsgegevens waarvoor je een account aanmaakt:

Signup-1

Als jij je bedrijfsgegevens allemaal hebt ingevuld willen we iets meer weten over jou, zodat we je nóg beter kunnen helpen als je contact met ons opneemt.  

In de laatste stap vragen we of je gebruik wilt maken van onze suggestie- of chatbottechnologie. Een suggestiebot helpt je bij het beantwoorden van de vragen van de klant en met een chatbot kun je een groot deel van je klantenservice automatiseren. Daarna klik je op registreren en ontvang je een bevestigingsmail.

Signup-2


Kies je Pakket

Als je een account aanmaakt, kom je automatisch in het Altijd gratis pakket. Hiermee kun je oneindig gratis gebruik maken van het dashboard. Je kunt in het Altijd gratis pakket twee gebruikers aanmaken en je kunt één channel koppelen. Wil je meer channels koppelen of meer gebruikers toevoegen, dan kun je overstappen op een ander pakket.

Ben je een MKB bedrijf dat ongeveer 5 social channels heeft, dan kan je prima met ons Moestuin pakket uit de voeten. Indien je meer functies wilt gebruiken, zoals de Multi company switch, kun je het beste ons Kas pakket kiezen. 

Voor de grote organisaties bieden wij het Enterprise pakket aan. Dan kun je onder andere een ongelimiteerd aantal channels toevoegen, gesprekken ontvangen en met een onbeperkt aantal gebruikers aan de slag gaan.  

Pakketten--watermelon

We raden je aan om onze app te downloaden op je mobiel, zodat je ook ’s avonds en in het weekend kan zien wat er binnenkomt of een gesprek kunt oppakken. Vanaf Q4 2017 is de app beschikbaar op Android, iOS en Windows phone. Bekijk de apps hier.


Social channels koppelen

Als je voor het eerst bent ingelogd moet je eerst je social channels koppelen. Je koppelt je Facebook Messenger account en je e-mail door op de blauwe knop in het scherm te klikken. Je vult je gegevens van die dienst in en als dit gelukt is, zullen de gesprekken automatisch in het dashboard verschijnen.

Diensten-koppelen


Extra gebruikers aanmaken

Je wilt natuurlijk met meerdere medewerkers tegelijkertijd gebruik maken van de Watermelon Messenger software. Je kunt daarom meerdere gebruikers aanmaken in het systeem. Dit doe je door naar de instellingen te gaan en daar te klikken op ‘gebruikers aanmaken/wijzigen’. Als je de gebruiker hebt aangemaakt, krijgt hij een e-mail met daarin een bevestiging.

 

Gebruiker-aanmaken

 


Het dashboard

Alle conversaties met klanten vinden plaats in één overzicht, zo weet je dus altijd hoeveel openstaande berichten er zijn en hoeveel berichten je hebt afgehandeld. De gesprekken komen binnen onder het kopje Nieuwe gesprekken. Al je collega’s (inclusief jijzelf) kunnen hier de berichten bekijken maar nog niet beantwoorden. Door op de tekstbalk te klikken wijs je jezelf een gesprek toe en kan je beginnen met typen. Het gesprek verplaatst zich dan naar het kopje Mijn gesprekken. Dat is het overzicht waar al je eigen gesprekken staan. Zodra je het gesprek hebt afgehandeld kan je het gesprek archiveren zodat deze altijd bewaard blijft.

Onder Gespreksoverzicht staan alle gesprekken. Dus zowel de nieuwe gesprekken als de gekoppelde gesprekken met medewerkers. Let op: alleen een admin kan dit inzien.

dashboard

In het dashboard kun je ook zien via welk kanaal het gesprek binnenkomt. Dit zie je aan het logo naast de foto van de desbetreffende klant. Ook is het mogelijk om alle contactinformatie die beschikbaar is in te zien in het overzicht naast het gesprek. Zo heb je te allen tijde de mogelijkheid om achtergrondinformatie te bekijken.

Naast de gesprekken met je klanten, heb je binnenkort ook nog de mogelijkheid om intern met je collega’s te chatten. Bovenin komt dan het kopje Interne gesprekken, waar je met je collega’s kunt overleggen over de lopende berichten.

Dashboard-2

Indien je een vraag niet kunt beantwoorden kun je het gesprek naar een collega doorsturen. Dit doe je door op het kopje Opties boven de gesprekken te klikken. Vervolgens klik je op Naar collega en selecteer je de desbetreffende collega.  

Het is dus erg gemakkelijk om in Watermelon Messenger met je klanten in gesprek te zijn. Let er wel op dat je niet na enkele woorden op enter drukt, zo voorkom je dat de klant veel notificaties krijgt en behoud je de kwaliteit van het gesprek. 


Instellingen

De Instellingen in Watermelon Messenger zijn nu nog zeer beperkt. Je kunt hier nu je diensten koppelen aan het systeem, je betalingen inzien en gebruikers aanmaken of wijzigen. In de toekomst zal het hier ook mogelijk zijn je notificaties en je snelle antwoorden in te stellen. Ook kan je dan hier je chatbot configuratie starten.

Instellingen


Het uploaden van bestanden

In het overzicht kan je gemakkelijk bestanden uploaden om je klanten een video, afbeelding of bestand toe te sturen. 

    • Klik op de afbeelding voor video, afbeelding of bestand in de tekstbalk;

    • Je computer opent nu een venster waar jij je bestand in dient te selecteren;

    • Druk op enter en je bestand zal zich automatisch naar je klant verzenden.

Bestanden-uploaden


Emoji!

Watermelon Messenger ondersteunt Emoji’s volledig, wij houden van emoji’s maar je klanten ook. Je kunt een emoji gebruiken door hem aan te klikken. We hebben veel verschillende stijlen emoji’s, door te scrollen zie je ze allemaal! 😀

emoji


We zijn allemaal wel eens iets kwijt en daarom hebben we in Watermelon Messenger de functie Search gemaakt. Je kunt in al je contactpersonen, archief en huidige gesprekken zoeken naar een woord, zin of persoon. Ook kan je documenten gemakkelijk terug vinden die je hebt gestuurd of ontvangen. 

Elk bestand dat je stuurt of ontvangt. wordt opgeslagen in de database van Watermelon en direct toegevoegd aan de zoekoptie bovenin het scherm. Al je bestanden zijn 100% veilig opgeslagen en niemand anders dan jij kan hier bij. 

zoeken

Wil je deze gids als PDF? Download hem door op de onderstaande button te klikken!

Download gids  Account aanmaken


Je bent klaar om te starten met Watermelon! 

Maak een account aan door je e-mailadres in te voeren:

Heb je meer vragen over Watermelon Messenger? Laat mij je verder helpen! Bel mij op 030 291 99 55.
Brecht van Megen -Watermelon Messenger