Klantenservice via email

Je klantenservice via e-mail goed geregeld

Het contact met je klanten regel je vrij gemakkelijk via e-mail. Weliswaar vinden vooral jongeren e-mailen een wat achterhaald fenomeen, maar voor zakelijke communicatie is het nog steeds het meest gebruikte communicatiemiddel. Het grootste voordeel van e-mailverkeer is dat voor beide partijen vastligt wat er over en weer is gecommuniceerd. Beiden partijen beschikken over dezelfde informatie. Je klant zal in veel gevallen de voorkeur geven aan communicatie per e-mail om deze reden. Als er bijvoorbeeld een chatgesprek plaatsvindt, kan de klant deze informatie meestal niet of slechts via een omweg op zijn computer opslaan. 
  

Zorg dat de klantenservice via e-mail goed bijgehouden wordt

Als je een e-mailadres hebt waar klanten berichten naartoe kunnen sturen dan is het belangrijk dat deze berichtenstroom goed wordt georganiseerd. Bij een groot bedrijf met veel e-mailverkeer is het zaak dat berichten snel worden verdeeld onder de medewerkers die voor afhandeling moeten zorgen. Als je het verwerken van e-mails een dag niet oppakt is de kans groot dat er chaos ontstaat. Klanten zijn vaak erg ongeduldig. Als ze binnen een dag geen reactie hebben gekregen, kan het zijn dat er opnieuw een bericht wordt gestuurd.

Met Watermelon Messenger voorkom je de hierboven genoemde problemen. Berichten kunnen via het Watermelon Messenger dashboard worden doorgestuurd naar afdelingen of specifieke medewerkers. Het is mogelijk om je e-mails met meerdere medewerkers te verwerken. Door het overzichtelijke design en de goede werking van Watermelon Messenger zijn e-mails binnen een mum van tijd beantwoord, wat je kostbare tijd scheelt.

Klantenservice per e-mail werkt alleen als je je afspraken nakomt. Als je toezegt te zullen reageren binnen een bepaalde termijn, moet je dit ook doen. Als je nog geen antwoord op een vraag kunt geven, laat dan weten dat het wat langer gaat duren maar dat je ermee bezig bent. De klant zal dit zeker waarderen!

Klantenservice via email
Klantenservice via email

Hoe Watermelon Messenger werkt

Alles werkt precies zoals je van e-mail software gewend bent: je kunt gemakkelijk bestanden invoegen, het heeft een zoekfunctie en je kunt zelfs bestanden bijvoegen en emoji’s sturen. Doordat de e-mail als het ware onderdeel van een chat service is geworden, kun je de garantie bieden dat er snel wordt gereageerd. Inboxen stromen vaak vol met e-mails en daardoor hebben klanten vaak niet het vertrouwen dat alle e-mails worden gelezen. Een Facebook bericht daarentegen heeft meer kans van slagen. Doordat e-mail onderdeel is van Watermelon Messenger is de kans groter dat klanten het even prettig vinden om een e-mail te sturen als een bericht via social media. Met Watermelon Messenger is de helpdesk gecentreerd in één medium en kun je klanten gemakkelijk bedienen.

Bedrijven die werken met Watermelon Messenger

RandstadHelprStudy BuddyAlphabet Private LeaseTiming

Start gratis met Watermelon Messenger!

3-minuten inrichten, probeer Watermelon Messenger tot wel 2 gebruikers gratis zo lang je wil. Geen betaalgegevens nodig.

Vragen over je klantenservice via de e-mail?

Heb je vragen over het uitvoeren van  klantenservice via e-mail? Of heb je wellicht vragen over Watermelon Messenger? Vul dan gerust het contactformulier in, wij beantwoorden je vragen graag!

Jouw naam

Jouw e-mail

Jouw bericht