Facebook Messenger Klantenservice

Klantenservice via Facebook Messenger

Tegenwoordig bestaan er tal van manieren om je klantenservice te verrichten en uit te breiden. Denk maar eens aan e-mail, Telegram, WhatsApp, Twitter en support systemen. Veel bedrijven vergeten dat Facebook Messenger ook een belangrijk klantenservice channel vormt. Meer dan 9 miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook, waardoor Facebook, naast WhatsApp, een zeer interessant channel is voor bedrijven. Via Facebook ligt de drempel erg laag om een vraag te stellen. Bovendien bekijken je klanten ook direct je Facebookpagina, waardoor ze zich sneller verbonden zullen voelen met je bedrijf. Het is standaard mogelijk om berichten te sturen naar bedrijven. Het is daarom jammer dat berichten vaak onbeantwoord blijven. Wanneer berichten niet beantwoord worden, bestaat er een grote kans dat je klanten misloopt of dat je klanten ontevreden worden.

Beantwoord alle vragen via Facebook Messenger

Klanten mislopen wil geen enkel bedrijf. Toch zien bedrijven berichten via Facebook vaak over het hoofd, of nog erger: ze controleren hun Facebookpagina sporadisch. Nogal logisch eigenlijk, als je kijkt naar alle klantenservice channels die er nu bestaan. Je kunt niet elk channel afzonderlijk in de gaten houden, daarmee verlies je ook het overzicht. Ook bij Watermelon Messenger realiseren wij ons dit maar al te goed. Voor het beantwoorden van al je klantenservice channels is het beter om alles in één overzichtelijk dashboard te hebben. Dit is wat wij bieden: software waarmee jij je klantenservice kanalen op één plaats kan beheren.  Zo kan je ook alle vragen  die gesteld worden via Facebook Messenger beantwoorden.

Facebook Messenger Klantenservice
Facebook Messenger Klantenservice

De voordelen van software voor je Facebook Messenger Klantenservice

Met goede software voor je Facebook Messenger Klantenservice, zoals Watermelon Messenger, profiteer je van vele voordelen. Enkele voordelen zijn:

  • Het afhandelen van de inkomende berichten met meerdere collega’s;
  • Het aanmaken van labels bij gesprekken;
  • Je raakt het overzicht niet kwijt;
  • Je krijgt geen situaties waarbij berichten onbeantwoord blijven;
  • Je zult door onze software sneller berichten kunnen afhandelen.

Deze bedrijven gingen je voor

RandstadHelprStudy BuddyAlphabet Private LeaseTimingAfstudeerbegeleider

Start gratis met Watermelon!

3-minuten inrichten, probeer Watermelon Messenger tot wel 2 gebruikers gratis zo lang je wil. Geen betaalgegevens nodig.

Vragen over je Facebook Messenger Klantenservice?

Wanneer je vragen hebt over je Facebook Messenger Klantenservice beantwoorden wij deze graag! Neem gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier en wij reageren zo snel mogelijk.

Jouw naam

Jouw e-mail

Jouw bericht