Facebook bots

Facebook bots inzetten voor inkomende berichten

Je kunt bots inzetten voor onder andere Facebook. Zo kun je bijvoorbeeld je Facebook bedrijfspagina optimaliseren door de inzet van een bot. Goede Facebook bots zijn namelijk in opkomst en kunnen snel op inkomende berichten reageren. Zo genereert een Facebook bot automatisch antwoorden op inkomende Facebook berichten, waardoor  jouw volgers altijd op de hoogte zijn van de juiste informatie. Ook weten zij wanneer ze een antwoord kunnen verwachten. Watermelon Messenger heeft voor Facebook een chatbot ontwikkeld, die ook op andere klantenservice kanalen – zoals livechat – in te schakelen is. Een chatbot verschilt van een bot. Waar een chatbot begrijpt wat een bezoeker vraagt, herkent een bot de vragen aan de hand van voorgeprogrammeerde woorden. Een chatbot is dus slim en een bot niet. Wil je exact weten wat het verschil is? Lees dan hier onze uitleg.

Wil je ook aan de slag gaan met onze Facebook chatbot? Maak een account aan via onderstaande link en stel je chatbot direct in! 

Account aanmaken 

Facebook bots

De Watermelon Messenger Facebook chatbot

Bij Watermelon Messenger hebben wij een Facebook chatbot ontwikkeld. Deze verschilt dus van een Facebook bot. Een chatbot is software met als doel om de klantenservice van je bedrijf te ondersteunen, door zoveel mogelijk vragen automatisch te beantwoorden. Dit is mogelijk doordat de chatbot intelligent en zelflerend is. Onze Facebook chatbot zal uiteindelijk 85% van alle binnenkomende vragen zelf automatisch kunnen beantwoorden. Hierdoor blijft er meer tijd over voor de klantenservice medewerkers om zich te focussen op persoonlijke service en het beantwoorden van lastige vragen. Je kunt de chatbot blijven uitbreiden met vragen en antwoordmogelijkheden, om zo de chatbot steeds slimmer en beter te maken. Des te meer tijd je erin stopt, des te meer tijd en geld het je zal opleveren! Aan een chatbot heb je zoals je kunt lezen dus meer dan aan een Facebook bot. Om deze reden hebben wij ook onze Facebook chatbot ontwikkeld.

Hoe werken Facebook bots?

In onze klantenservicesoftware, Watermelon Messenger, kun je een chatbot toevoegen. Wij werken dus niet met Facebook bots. Deze Facebook chatbot kun je zelf personaliseren en trainen. Je kunt de veelgestelde klantvragen en bijbehorende antwoorden handmatig toevoegen. Wanneer een klant een vraag stelt die al in het systeem staat, wordt het antwoord automatisch gegenereerd. Stelt de klant een vraag waarvan de chatbot het antwoord niet weet, dan wordt de klant gevraagd de vraag anders te formuleren. Mocht de chatbot het antwoord alsnog niet kunnen geven, dan wordt het gesprek automatisch doorgestuurd naar een klantenservicemedewerker. Deze medewerker helpt de klant dan verder. 

 Meer over chatbots

Facebook bots

Deze bedrijven gingen je voor

RandstadHelprStudy BuddyAlphabet Private LeaseTiming

Start gratis met Watermelon!

3-minuten inrichten, probeer Watermelon Messenger tot wel 2 gebruikers gratis zo lang je wil. Geen betaalgegevens nodig.

 

Vragen over Facebook bots?

Heb jij vragen over het inzetten van Facebook bots? Of weet jij nog niet goed wat een Facebook chatbot voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij helpen je graag verder. Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Jouw naam

Jouw e-mail

Jouw bericht