Chatbots for business

Beeldmerk-Watermelon-Messenger

De Watermelon chatbot – één chatbot voor al jouw channels 

Je kunt met Watermelon een chatbot en/of een suggestiebot inzetten voor jouw klantenservice zodat jij jouw klanten nog beter én sneller kunt helpen! Met onze chatbot kun je een volledig gepersonaliseerde tool inzetten op je website of favoriete channels, zoals Facebook Messenger of Telegram. Met onze suggestiebot ondersteun jij de klantenservice medewerkers waardoor ze sneller antwoord kunnen geven door middel van slimme antwoordsuggesties. Hieronder lees je alles over onze chatbot en suggestiebot, de vele mogelijkheden en hoe je ze beide succesvol kan inzetten voor jouw organisatie. 

Account aanmaken 

Het verschil tussen een chatbot en suggestiebot

Met Watermelon kun je een chatbot en/of een suggestiebot inzetten voor jouw klantenservice. Een chatbot gaat met je klanten in gesprek en beantwoordt automatisch de vragen van je klanten. Een suggestiebot gaat niet met jouw klanten in gesprek, maar is bedoeld om je klantenservice medewerkers te ondersteunen. De suggestiebot geeft antwoordsuggesties aan je medewerkers bij veelgestelde vragen waardoor zij snel en accuraat vragen kunnen beantwoorden. 

Chatbots for business
Chatbots for business

Onboarding

Met de suggestiebot kunnen nieuwe medewerkers gelijk aan de slag voor je klantenservice en hoeven ze niet eerst door iemand te worden ingewerkt. Doordat de suggestiebot antwoordsuggesties geeft aan de nieuwe medewerker, leert de medewerker gelijk wat de juiste antwoorden zijn op veelgestelde vragen. Hierdoor leert de nieuwe medewerker niet alleen snellerdit scheelt ook tijd van een andere medewerker wat betreft het inwerken. 

Creëer je eigen chatbot-persoonlijkheid 

Op het moment dat een medewerker voor jouw organisatie spreekt, wil je natuurlijk invloed hebben op hoe diegene met jouw klanten omgaat. Gelukkig kun je bij Watermelon je chatbot personaliseren en zo bepalen wie jouw chatbot is en hoe hij/zij met jouw klanten omgaat. Je geeft jouw chatbot een persoonlijkheid zodat de chatbot bij je organisatie past. Denk bijvoorbeeld aan een naam en een gezicht door middel van een afbeelding voor jouw chatbot. Daarnaast geef je jouw chatbot hobby’s, lievelingseten, familie en nog veel meer persoonlijke eigenschappen.

Naast deze persoonlijke eigenschappen zijn er nog meer aspecten die van belang zijn. Hoe reageert jouw chatbot bijvoorbeeld op scheldwoorden of als hij de vraag van de klant niet begrijpt? Bij Watermelon kun je dit zelf instellen!

Ontdek de vele mogelijkheden van de chatbot van Watermelon door onze whitepaper te lezen. Download hem gratis!

Whitepaper downloaden

 

Chatbots for business

Een chatbot inzetten heeft talloze voordelen!

De chatbot van Watermelon Messenger heeft de volgende voordelen: 

  • rocket

    Snelle reactietijd

    Onze chatbot laat van alle communicatiemiddelen de snelste reactietijd zien.

  • rocket

    Meer tevreden klanten

    Onze chatbot helpt je klanten sneller, consistent en dus beter. En dat resulteert in meer tevreden klanten.

  • rocket

    Tijdsbesparing

    Een chatbot kan alle veelgestelde vragen tegelijkertijd beantwoorden. Zo hebben jij en je collega's meer tijd voor de lastige kwesties.

  • rocket

    Een hogere tevredenheid over je klantenservice

    Klanten die snel en goed geholpen worden, zijn tevreden klanten. Hoe meer, hoe beter!

  • rocket

    Betere bereikbaarheid

    Met onze chatbot is je klantenservice altijd bereikbaar. 24 uur per dag, zeven dagen per week

  • rocket

    Geen lange wachttijden

    Een chatbot kan een oneindig aantal vragen tegelijkertijd beantwoorden en zo meer klanten helpen per minuut.

Probeer het gratis

Gebruik je Watermelon Messenger al? Login.

Tevreden klanten

RandstadHelprStudy BuddyAlphabet Private LeaseTimingAfstudeerbegeleiderBlacksoftBelu Bonding SolutionsDTSHNW AlkmaarYour MerchandiseChoiz Makelaars & TaxateursGemeente UtrechtRijksoverheidMilvumKidsZooSOS Solutions123mijnwebsite.nlBek & VerburgParty vervoerSOA Aids NederlandSPF BeheerUWV